Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp: NORTON NIEUWS

Re: NORTON NIEUWS 7 jaren 6 maanden geleden #579

• mrbullmastiff
  • mrbullmastiff's Profielfoto
Dat ziet er goed uit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: NORTON NIEUWS 7 jaren 5 maanden geleden #580

• brayhill
  • brayhill's Profielfoto Onderwerp Auteur
De IOM TT training week is gisteren zaterdag 25 mei begonnen.
Voor het eerst rijden er Nederlanders mee tijdens de TT races.
O.a. Branko Srdanov IRRC kampioen van 2012 in de superstock op een BMW. Niet roepen dat is geen Norton want dat weet ik ook, maar toch leuk dat een landgenoot deelneemt. Bekijk de trainingslijst maar eens. Branko staat op een 2e plaats. Bedenk wel dat John McGuinness ook bij de deelnemers staat maar die heeft gewoon een toerrondje gemaakt.

brayhill

www.brankosrdanov.com/

Bekijk resultaten bij superstock
www.iomtt.com/TT-2013/Results.aspx

Ps, maandagavond a.s. komen de Nortons aan de bak.

Laast bewerkt: door brayhill.

Re: NORTON NIEUWS 7 jaren 5 maanden geleden #584

• brayhill
Ian Mackman één van de Norton rijders heeft ook een website waar hij o.a. iets meldt over de Norton SG2. Even omlaag scrollen.

ianmackman.com/

brayhill

Foto is genomen tijdens Oulton parc test
Bijlagen:

Re: NORTON NIEUWS 7 jaren 5 maanden geleden #587

• brayhill
Tot nu toe weinig over de Nortons te melden. Maandag avond hebben beide rijders wel een rondje op hun privé 600 cc fietsen gereden. Maar de condities op het circuit en de mountain waren slecht. Het had een hele dag geregend, dus diverse natte plekken onder bomen en uiteindelijk mist op de mountain. Aan het eind van de sessie zelfs de rode vlag. Helaas toonde het circuit dat je daar niet kunt spotten en niet op de limiet moet rijden. Even later verschijnt de volgende verklaring van de ACU.

ACU Events Ltd regrets to announce that Japanese rider Yoshinari Matsushita, 43, was killed during the qualifying session at the 2013 Isle of Man TT Races in an incident at Ballacrye in the North of the Island. The session was immediately red flagged following the accident.

Dinsdag avond werd de training sessie ook afgelast t.g.v. slechte weersomstandigheden.
Daarom maar wat oud nieuws, Hislop die in 1992 op de Abus Norton de TT wint. En je kan deze fiets vergelijken met de Norton SG1 en SG2 die dit nog maar eens moet bewijzen.

brayhill

Bijlagen:

Re: NORTON NIEUWS 7 jaren 5 maanden geleden #592

• brayhill
Donderdagavond 30 mei,

Hè, hè eindelijk goed weer op MAN. De trainingssessie gaan door. Zelf heb ik een ander probleem. Mijn kot zit vol met visite. Geen probleem als dat ook race fans zijn maar dat was helaas niet zo. Ik probeer me een beetje te onttrekken, door koffie te zetten en dan met één oor naar de pc te luisteren. Ik hoor nog wel Mackman met de Norton wegscheuren. Moet je eigenlijk live horen. Als het gezelschap vertrokken is vlug naar de rondetijden kijken. Wat hebben de Nortons gepresteerd?
Ze zijn niet uitgevallen. Op zich al een resultaat want hoe gek het ook klinkt. Sommige rijders staan na een paar mijl aan de kant, terwijl er toch tijd genoeg is geweest om de fietsen te prepareren. Mackman weet er in deze sessie 4 ronden uit te persen. De 1e ronde wordt met een gemiddelde van 117,12 mijl per uur geklokt. De 2e 117,64, nummer 3 wordt met 118,79 gemiddeld afgelegd en uiteindelijk zet hij 119,55 mijl per uur op de klok. Alle 3 de tijden zijn beter dan die van vorig jaar. Daniël Hegarty doet het iets langzamer met een ronde van 112,30 en eentje van 115,08 mijl per uur.

Deze tijden zijn nog ver weg van de tijd die John McGuinness met een gemiddelde van 129.32 mijl per uur neer zet.

Onze landgenoot Branko Srdanov zet een prima prestatie neer met een beste tijd van 120,11 mijl per uur.

To be continued.
brayhill

Ps: In 1992 reed Steve Hislop 121,38 tijdens de training. Dat is sneller maar waarschijnlijk zit er ook nog verschil in welke rijder er op de fiets zit.

He, he eindelijk wat foto's

Bijlagen:

Re: NORTON NIEUWS 7 jaren 5 maanden geleden #594

• brayhill
Tijdens de IOM TT ga je van alles zitten bekijken dus ook uit de oude doos. De TT website is een bron van informatie.

www.ttwebsite.com/features/0280.php

Onder interviews kom ik Mike Duff tegen. Die tegenwoordig Michelle heet.
Ik lees het interview door. Ongeveer op de helft van het interview verteld zij dat ze op de boot naar MAN, Bob McIntyre ontmoet. Eén van haar helden. He asked if it was my first year, and I confirmed it was. "Ah! Make haste slowly, laddie!"

Ik denk onmiddellijk aan onze landgenoot Branko Srdanov, die tijdens zijn eerste TT zeer snelle tijden neerzet. Zou hij toch de tijd nemen om het circuit te leren kennen? Ook de ervaren rijders, zoals McGuinness doen het rustig aan om het circuit te herontdekken. Maar hij rijdt er al jaren.

Zit ik vanochtend naar de TT radio te luisteren, hoor ik dat Branko Srdanov vrijdagavond gecrashed is. Zijn situatie is stabiel zeggen ze nog? Racesport brengt deze middag duidelijkheid.

racesport.nl/OVERIG/Roadracing/zware-cra...D/32356/Default.aspx

brayhill

Tijd voor maken pagina: 3.321 seconden

Copyright © Norton Club Nederland 2015. All Rights Reserved.

Deze Site gebruikt Cookies