Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Referendum - APK

Referendum - APK 4 jaren 7 maanden geleden #4164

• Guzzioot
  • Guzzioot's Profielfoto Onderwerp Auteur
Zoals uit mijn gebruikersnaam af te leiden is rijd ik geen Norton maar iets italiaans (hoewel ik wel leentjebuur speel - ik gebruik Isolastic-elementen in een Bitza). Ik zit wel in hetzelfde schuitje als de bezitters van Nortons, echte Triumphs etc: boven mijn hoofd hangt de APK voor motoren die de Europese Commissie wil invoeren. Na veel gedoe is daarover afgesproken dat Nederland en Frankrijk die over een paar jaar moeten invoeren, tenzij ze de Commissie kunnen laten zien dat ze genoeg aan de verkeersveiligheid hebben gedaan. Dat betekent dat straks een commissaris uit Slovenie en een ambtenaar uit Hongarije kunnen beslissen dat wij elk jaar onze fietsen moeten laten beoordelen door een joch dat er minder verstand van heeft dam wijzelf.

Een typisch voorbeeld van de doorgeslagen bemoei - en regelzucht van het ambtelijke apparaat in Brussel. Een bemoeizucht die uiteindelijk het draagvlak voor het Europese project in gevaar brengt, en daarmee ook de verworvenheden die dat met name voor Nederland heeft gebracht (denk aan de liberalisatie van het wegvervoer - geen ritmachtigingen meer).

Als Rutte meent wat hij zegt - dat de EU moet doen waar hij goed in is, en zich niet moet bemoeien met zaken waarbij hij geen toegevoegde waarde heeft - geeft hij na een referendum dat op "nee" uitloopt niet zomaar toe aan de druk van Juncker, Timmermans en Grote Bek Verhofstadt om toch "ja" te zeggen, en gaat hij onderhandelen. Om b.v. af te spreken dat regelingen die aan ons, burgers en consumenten beperkingen of verplichtingen opleggen (ook die APK, dus) alleen door kunnen gaan als het nationale parlement daarmee instemt. Hoe meer "nee" stemmers, hoe beter zijn onderhandeligspositie wordt......

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Referendum - APK 4 jaren 7 maanden geleden #4165

Hallo,

Er is hier (= in Frankrijk) inderdaad al veel over te doen geweest, zoals de protesten van "les motards en colère". Veel gehoorde argumenten zijn dat het geld klopperij is en weinig nut heeft omdat een motorrijder zelf ook al weet dat het niet slim is om op gladde bandjes te rijden of zonder remmen ... (en het te zonde zouden vinden als onze mooie machine over de grond gaat)
Een protest van een paar jaar geleden heeft er toe geleid dat we nu toch géén verplicht knal geel reflecterend hesje hoeven te dragen (hoewel de mijne met Norton logo van de Britse club al in de kast hing "voor het geval dat" ze het toch door zouden voeren). Maar dat waren nationale plannetjes, geen Europese. En zonder het forum in een politieke discussie te willen veranderen hecht ik eigenlijk niet al te veel geloofwaardigheid (meer) aan Rutte (rijd 'ie zelf motor ?).

Als de verplichte APK toch door gaat heb ik zelf ook een probleem omdat mijn Norton (nog steeds, sssttttt ...) op Nederlands kenteken staat en er mee terug zou moeten naar Nederland voor een keuring (natuurlijk, Europese wetgeving, maar op een buitenlands kenteken en kunnen/mogen ze die hier natuurlijk weer niet keuren omdat dan ineens de regels voor keuring niet meer hetzelfde zijn en niet als gekeurd uit kunnen schrijven ... )

Het enige wat mist in uw oproep is ... Waar kan ik dat referendum vinden ?

Laast bewerkt: door Rob.

Referendum - APK 4 jaren 7 maanden geleden #4166

• Guzzioot
  • Guzzioot's Profielfoto Onderwerp Auteur
Het lijkt erop dat het "buitenlands kenteken" problem wel wordt opgelost - er is wel een wijziging in de Richtlijnen in voorbereiding om ook keuring in het buitenland mogelijk te maken, uiteraard volens de plaatselijke normen. Hoort ook wel bij het vrij verkeer etc.

Dat referendum is alleen in NL. Ik weet eigenlijk niet of je schriftelijk of op de ambassade kon stemmen. Maar daarvoor is het nu toch te laat...

Het probleem zit niet bij Rutte, maar bij de Europese Commissie die probeert zijn bevoegdheden sluipenderwijs uit te breiden. En onvoldoende weerwerk krijgt van de lidstaten. Zoals een collega - ambtenaar zei: "We willen de Commissie niet antagoniseren, daar krijgen we last van bij belangrijke zaken".

• Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.234 seconden

Copyright © Norton Club Nederland 2015. All Rights Reserved.

Deze Site gebruikt Cookies