Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3

Onderwerp: Matching numbers

Re: Matching numbers 7 jaren 9 maanden geleden #503

• Hein Hartman
  • Hein Hartman's Profielfoto Onderwerp Auteur
Hallo vrienden,

Ik heb een mooie brief geschreven aan de RDW afdeling klantenservice met het verzoek het originele kenteken weer toe te kennen. Na een week kreeg ik een brief met de instructie hoe een historisch kenteken kan worden aangevraagd. Maar ik wilde het originele kenteken. Dus gebeld en ik kreeg een aardige mevrouw aan de lijn. Die gaf mij het interne fax nummer van de betreffende afdeling in Veendam. Ik kreeg te horen dat de procedure voor een historisch en origneel kenteken hetzelfde is.

Voor Kertmis nog gauw 38 euro gestort volgens de instructie. In januari kreeg ik een brief dat ik een foutief bedrag had gestort. Het tarief in 2013 was immers verhoogd naar 39 euro. Bijstorten kon niet, ik kreeg het bedrag terug. Dus opnieuw gestort.

Nu 3 weken later ligt er een envelop in de bus met het originele kenteken uit 1954: PL-55-46.

Dus nu niet alleen matching numbers maar ook het originele kenteken.

Verder inmiddels ook een originele toeter, de juiste kill switch, en de juiste knoppen en schakelaars op het stuur.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Matching numbers 6 jaren 5 maanden geleden #2427

Hein H schreef : Enkele jaren geleden heb een Domi 1954 gekocht. De vorige eigenaar had hem in 1978 gekocht in Oldenzaal. Er zat helaas een blok van 1957 in. De restauratie naar een zo natuurgetrouw exemplaar vordert behoorlijk.
Bij de races in Barneveld zag ik een stalletje met allerlei onderdelen, ook Norton. Deze bleken niet al te duur te zijn. De man moest ze verkopen voor iemand die het bejaardentehuis in was gegaan. Ik was echter op de motor, dus sprak ik af hem later te bezoeken.
Bij hem in Oldenzaal trok hij alle Norton onderdelen tevoorschijn en over de prijs waren we het gauw eens. Er zat een vroege Domi tank bij, een carter, en wat los spul, niet iets wat ik speciaal nodig had.
Thuis zat ik in de boeken te snuffelen naar het juiste embleem op het carter zijdeksel in 1954. Dat bleek een ovaaltje te moeten zijn. Mijn blok uit 1957 had een rond embleem, maar het net gekochte carter had een ovaal embleem.
Dat carter moest dus wel uit begin jaren 50 stammen, dus maar eens gekeken naar het nummer. Ik heb drie keer gekeken, mijn vrouw erbij gehaald, maar het was toch echt hetzelfde nummer als op mijn frame!
Zowel de motor als het carter hebben geleefd in Oldenzaal, dus daar zal het spul ook ooit wel van elkaar gescheiden zijn.
Dus gaan we nu weer drie stappen terug. Het blok is uit het frame, we gaan het originele carter opbouwen, en inmiddels is er ook een originele gietijzeren cilinderkop.
Ik geloof het nog steeds niet!

nou ik heb het 3 keer gelezen en vind het iedere keer een geweldig verhaal.:woohoo:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

• Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Tijd voor maken pagina: 0.368 seconden

Copyright © Norton Club Nederland 2015. All Rights Reserved.

Deze Site gebruikt Cookies