Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp: olie

olie 7 jaren 3 maanden geleden #814

• Rob
  • Rob's Profielfoto Onderwerp Auteur
Hallo,

Door familie omstandigheden en twee doorgesneden pezen in m'n rechterhand ben ik er een poosje van tussen geweest maar kan nu eindelijk weer gas geven (en oh ja, remmen ook, wel zo handig (en typen)).
Tijd dus om de Commando weer van stal te halen. Geheel tegen verwachting in startte ze gelijk maar op hetzelfde moment plastte ze gelijk zo'n beetje alle olie er uit (de volgende keer maar even een bakje teil er onder zetten). Waar komt dat nou weer vandaan ? (ik bedoel, ik weet waar het vandaan komt, uit het carter maar hoe is dat allemaal in het carter gekomen ?)

Groeten,

Rob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: olie 7 jaren 3 maanden geleden #815

• Bennie Hulshof
  • Bennie Hulshof's Profielfoto
Hallo Rob, de olie loopt vanuit de tank via de speling in de oliepomp terug het carter in. Komt veel voor. Vooral na lang stilstaan kan je hele tank leeg gelopen zijn. Om het zekere voor het onzekere te nemen: vóór het starten de olie aftappen uit het carter en terug in de tank doen (door een doekie). Soms gaat het zonder af te tappen ook goed, mits je rustig start, en eerst een tijdje stationair laten lopen en rustig wegrijden.
De INR in Montsauche bezoeken zat er niet in?
groet, Bennie.

Re: olie 7 jaren 3 maanden geleden #823

• Rob
Aaah, is dat dan waarom sommigen er een kraantje in zetten ?
Nee, de INR zat er nog niet in, de pezen zijn gehecht maar ik had ook geen idee dat herstel zo lang zou duren maar dat komt wel goed, m'n vakantie komt er nog aan

Re: olie 7 jaren 2 maanden geleden #854

En als je hem een paar keer start met vol carter dan knalt vanzelf je linker krukas keerring er uit...

Re: olie 7 jaren 2 maanden geleden #858

• Rob
... en dus ? :)
Wel een olie kraantje, geen olie kraantje ? Andere oplossingen ? Dat dat niet echt lekker zou zijn had ik mezelf inmiddels ook al bedacht maar kan het voorkomen worden ? (of moet er een andere oliepomp in ?)
Ik had al eens gelezen dat het aanbrengen van een olie kraantje (anti retour) als een wondermiddel werd gezien, mits men hem niet vergeet open te zetten voor het starten maar ik vraag mezelf af of dat inderdaad een goed idee is of dat er misschien andere/betere oplossingen voor zijn ? (andere motor kopen) :lol:

Re: olie 7 jaren 2 maanden geleden #859

Constant Trossel van 'Holland Norton Works' verkoopt anti-lek-klepjes; en daarmee is het probleem opgelost. Een andere motor is natuulijk geen optie, je gaat er alleen maar op achteruit.

Tijd voor maken pagina: 0.415 seconden

Copyright © Norton Club Nederland 2015. All Rights Reserved.

Deze Site gebruikt Cookies